• televitamin_kerdezd_erikat

    televitamin_garanciak

Home / Ízületi fájdalom

Ízületi fájdalom

Az ízületi fájdalomról érthetően

A fizikai megerőltetés, ugyanazon állandó testtartás, cipekedés, álló munka, féloldalas terhelés megterheli a gerincet, fájdalmakat okoz.

Ízületi fájdalom akkor is megkeserítheti életünket, ha fizikai terhelést csinálunk, vagy ha gyulladás lép fel a szervezetben, illetve porckopás okozza a problémát. Bármely esetben az ízületi fájdalom egy jelentőségteljes tünet, ami valamilyen gondra utal, ezért az ízületi fájdalom tapasztalásakor mindenképp javasolt orvoshoz fordulni. Az intenzív ízületi fájdalomra pillanatnyi megoldás a pirula, de emellett számos alternatív módon kezelhető, például vitaminokkal és gyógykezeléssel. Hiába kapkodunk be fájdalomcsillapítót, ha tovább terheljük a beteg ízületet, az ízületi fájdalom csupán átmenetileg fog csökkenni.

Miért fájnak az ízületeink?

Leegyszerűsítve két ok miatt fájhatnak az ízületeink, gyulladás miatt vagy porckopás miatt.

Az ízületek illetve mozgásszervi fájdalmak megjelenése egyre fiatalabb korra tolódik.

De idősebb korban, amikor már beindulnak az ízületek kopási folyamati egyre több embernél és egyre sűrűbben jelennek meg.

Fontos tudnunk, hogy korábbi sérülések, örökletes tényezők is szerepet játszanak, de nem szabad elfelejtenünk, hogy az ízületi fájdalmak kialakulása nagyban függ az életmódunktól.

A túlsúly jelentősen megterheli az ízületeket, mely miatt elsősorban a teherviselő ízületek a térd-, csípő- és gerincfájdalmak állandó kísérői a túlsúlyos embereknek.

Hogyan előzhetjük meg az ízületi fájdalmakat?

Az ülő munka és mozgásszegény életmód, merevvé teszi ízületeket, leépül az izomzat és a csontképződés is csökken. Porckopás és ízületi gyulladás formájában akár eldeformálódhatnak az ízületeink és folyamatos fájdalom gyötörhet minket.

A fogyás nem csak csökkenti az ízületekre nehezedő terhelést, hanem egy biztonságos módszer a gyulladások csökkentésére is. A fogyás nélkülözhetetlen az ízületi fájdalmak csökkentése érdekében!

Az életmód és az ízületi fájdalom

Bármennyire is szörnyű hallani, de a mozgásszervi megbetegedések elsősorban az életmódunktól függenek.

Ha már gyermekkorban egészségesen táplálkozunk és sportolunk, és ezt megtartjuk felnőtt korunkban is szinte 100%, hogy elkerülhetjük, illetve ha mégis találkozunk vele rövid idő alatt megszabadulhatunk az ízületi fájdalomtól.

Az ízületi fájdalmakat nagyon gyakran kíséri egyéb krónikus állapot és megbetegedés is. Gondoljunk csak bele!

Szinte biztosra vehetjük, hogy ha valaki helytelenül táplálkozik kövér lesz, a kövérség mellett nagy valószínűséggel cukorbeteg esetleg szív- és érrendszeri probléma alakul ki nála. Az ízületi fájdalommal küszködő emberek 90 %-a túlsúlyos! Helytelenül táplálkozik és nem mozog napi 10 percet sem!

A felnőtt magyar lakosság 3-ik leggyakorabbi betegsége a mozgásszervi megbetegedés, az emberek 65 %-a elhízott vagy túlsúlyos, a cukorbetegek száma 10 év alatt megduplázódott.

Mindezek azt mutatják, hogy az életmódunk megváltozásával egyre inkább erősödnek az ízületi fájdalmakkal járó megbetegedések.

Nézd meg a velünk készült riportot!

A kurkuma segíti a májat és a vesét, ezáltal méregtelenít és segít a gyulladások csökkentésében is

Miután az ízületi fájdalom a legtöbb esetben a gyulladásos duzzanatok miatt alakulnak ki, ha csökkentjük a gyulladást idővel csökkennek a fájdalmaink is.

A kurkuma továbbá elősegíti az ízületek rugalmasságának fenntartását.

Glükozamin

Nélkülözhetetlen a porcok egészséges állapotának fenntartásához.

Kalcium, magnézium, D vitamin

Csontok erősítéséhez.

Milyen természetes módszereket alkalmazhatunk?

Kurkumával a
gyulladások ellen

Kurkuma és porcerősítés
egyszerre

Ha nem tudsz kurkumával
gyulladást csökkenteni

Akut ízületi fájdalom kezelése:

Fájdalomcsillapítók.

Borogatások, kenőcsök.

Okok megkeresése.

Ha fertőzés miatt alakult ki az ízületi fájdalom, akkor a fertőzés illetve a kórokozók megszüntetése.

Sérülés miatt kialakult ízületi fájdalomnál az ízületek helyretétele.

Pihentetés.

Az ízületi fájdalmak legjobb ellenszere a megelőzés, de ha már szenvedünk tőle tegyük meg a lépéseket minél hamarabb.

Ne várjuk meg amíg elviselhetetlen lesz a fájdalom, hisz akkor sokkal nehezebb megszabadulnunk az életünket megkeserítő tünetektől. És ne feledjük el, ha hosszú ideig kezeletlenül hagyunk bármilyen betegséget, legyen az az ízületi fájdalom, akár olyan elváltozások is kialakulhatnak szervezetünkben amelyek nem visszafordíthatóak.

Az ízületi fájdalmak életmód változtatás nélkül sokkal nehezebben akár egyáltalán nem gyógyíthatóak! Nincs egy bogyó, vagy kenőcs ami megszüntetné tartósan a panaszokat. Kizárólag a következő lépésekkel tudjuk megszüntetni, súlyosabb és elhanyagolt esetekben enyhíteni az ízületi fájdalmakat.

1. Helyes étkezés. Kerülni kell a gyulladásokat okozó ételeket, a tartósított csomagolt élelmiszereket, cukrozott ételeket és italokat. Tehát felhagysz az üdítőitalok a sütik, a csipszek, a gyorsételek és készételek fogyasztásával. Helyette sok zöldséget, gyümölcsöt, teljes kiőrlésű gabonákat, magvakat, háztáji állatok húsát érdemes ennünk. Ezáltal elérheted az optimális testsúlyod is.
2. Kiadós víz legalább 2-3 liter! fogyasztásával jelentősen elősegíthetjük a gyulladások csökkentését és a méregtelenítést.
3. Testmozgás segíti az anyagcserét és a méregtelenítést. Olyan mozgásformát kell választani, ami az ízületeket kíméli.
4. Kerüld a gyógyszereket! Ha feltétlenül szükséges, akkor be kell venni gyógyszert – különösen a betegség jelentkezésekor -, de a gyógyszer egyrészt csak a tüneteket kezeli, másrészt nagyon kellemetlen mellékhatásai lehetnek,
5. Az alkohol és dohányzás elhagyása. 
6. Természetes gyulladáscsökkentők és antioxidánsok, immunerősítők használata mint a citrus bioflavonoidok és csipkebogyó kivonat, valamint az antioxidánsok mint a C- és E-vitamin és a Q10, továbbá a B3 vitamin, szelén, zöld tea, kurkuma segítenek az ízületi gyulladás és a köszvény megelőzésében. Az antioxidánsok segítenek a szabad gyökök okozta károsodás megelőzésében is.

Gerinctorna, többet segít mint gondolnád. KEZD EZZEL!